Slapeloosheid

Slapeloosheid oplossen? Gebruik deze 9 tips voor MAXIMAAL resultaat!

tips tegen slapeloosheid
0

Het is erg vervelend als je last hebt van slapeloosheid. Slapeloosheid kan je in het dagelijkse leven dusdanig beïnvloeden dat je minder functioneert dan wanneer je goed en voldoende slaapt. Het is dus logisch dat jij je slapeloosheid wil oplossen.

Je slapeloosheid oplossen? In dit artikel help ik je daarbij en weet ik zeker dat je direct resultaat kunt gaan boeken! Ik geef je onder andere 9 GRATIS tips die je direct kunt toepassen om je slaap te verbeteren.

Bovendien vertel ik je over een methode die al meer dan 1.000 mensen (waaronder ikzelf) van hun slapeloosheid heeft afgeholpen.

Lees snel verder..

Oorzaak slapeloosheid

Allereerst is het erg belangrijk om de onderliggende oorzaak van je slapeloosheid te achterhalen. Dit kan erg veel redenen hebben, je kunt bijvoorbeeld last hebben van een snurkende partner, stress, hormonen en zo kan ik nog wel even doorgaan. Er zijn tientallen mogelijke oorzaken van slapeloosheid op te noemen.

Ook kan er een simpelere oorzaak zijn van je slapeloosheid, een oorzaak die makkelijker te bestrijden is.

Hierbij kun je denken aan:

  • De verkeerde activiteiten doen in de avond
  • Een slechte slaapomgeving
  • Geen regelmatige tijden om te gaan slapen
  • Te weinig lichaamsbeweging
  • Een slecht voedingspatroon
  • Te veel blootstelling aan bijvoorbeeld blauw licht (van je smartphone) voor het slapen gaan

Zodra je voor jezelf weet wat de mogelijke oorzaak van ervan is kun je verder gaan met het oplossen van je slapeloosheid. Dan kun je namelijk kijken welke tips voor jou doorslaggevend kunnen zijn en zo boek je veel sneller resultaat en ga je merken dat je snel van je slapeloosheid af komt.

Slapeloosheid oplossen

Nu je weet wat de achterliggende oorzaak is van slapeloosheid is het tijd om dit op te lossen en er voor eens en voor altijd mee af te rekenen. In het volgende deel van dit artikel geef ik je 9 gratis tips voor het oplossen van je slapeloosheid.

9 tips om slapeloosheid op te lossen

Zoals beloofd, hier zijn de 9 tips om direct je slapeloosheid op te lossen. Laat me in de reacties even weten welke tip voor jou het beste heeft gewerkt!

1. Regelmatige bedtijden

Het is belangrijk om een slaap-waak ritme te ontwikkelen en dit kun je doen door iedere avond rond hetzelfde uur naar bed te gaan en door de volgende ochtend er om dezelfde tijd uit te gaan. Nu leert je brein een patroon herkennen waardoor hij denkt van NU is het tijd te gaan slapen en NU is het tijd om op te staan.

2. Leg roken aan banden

We weten allemaal dat roken slecht voor de gezondheid is. Roken kan zelfs voor een deel bijdragen aan je slapeloosheid. ’s Nachts rook je niet, waardoor je lichaam aan het afkicken raakt. Omdat je lichaam bepaalde signalen afgeeft en snakt naar nicotine terwijl hier geen reactie op komt is de kans groot dat je niet kunt slapen.

Zodra de vraag verdwenen is is de kans veel groter dat je lekkerder kunt slapen.

3. Beperk je koffie gebruik

Dit lijkt misschien een open deur, maar het is zo verleidelijk om in de ochtend een sterke bak koffie te drinken en op je werk nuttig je waarschijnlijk ook nog een aantal bakken koffie en dan hebben we in de avond natuurlijk nog tijd voor koffie.

Al deze koffie zorgt voor een behoorlijke dosis aan cafeïne die je uit je slaap gaat houden. Probeer je koffie gebruik dan ook te beperken.

beperk je koffiegebruik

4. Eet niet vlak voor het slapen gaan

De grote en vette maaltijden moet je vermijden als je lekker wilt slapen. Je lichaam moet namelijk veel moeite doen om het vet te verteren waardoor de kans groot is dat je uit je slaap gehouden wordt. Een klein hapje in de avond kan natuurlijk geen kwaad, maar het is vooral veel en vet eten die de boosdoener zijn.

5. Blijf uit de buurt van beeldschermen

Het zogenaamde blauwe licht van bijvoorbeeld je smartphone wordt door ons brein herkend als daglicht en het houdt je brein actief waardoor het een stuk moeilijker wordt om de slaap te vatten. Probeer daarentegen je smartphone een uur voordat je gaat slapen weg te leggen en zet hem ’s nachts in vliegtuigmodus.

6. Laat alcohol staan

Er wordt vaak gezegd dat je beter kunt slapen van alcohol en dit klopt deels, maar de kwaliteit van je slaap is slechts. Alcohol zorgt er weliswaar voor dat je sneller inslaapt, maar het zorgt er tegelijkertijd voor dat je onrustig slaapt en niet in een diepe slaap komt. Hierdoor voel je je vaak moe de volgende ochtend.

Wil je toch blijven genieten van een lekker glaasje rode wijn? Neem deze dan bij voorkeur tijdens het avondeten. Wanneer je dan wilt gaan slapen is deze alcohol voor het grootste deel uit je lichaam verdwenen.

rode wijn

7. Zorg voor een donkere slaapkamer

Om beter te kunnen slapen zou je ervoor moeten zorgen dat je slaapkamer helemaal donker is. Dit kun je bijvoorbeeld voor elkaar krijgen door gebruik te maken van zware gordijnen, een licht-werend rolgordijn of maak gebruik van een slaapmasker.

8. De temperatuur is ook belangrijk

Naast een donkere slaapkamer is ook de temperatuur van belang om lekker te slapen. Je kunt een week lang diverse temperaturen proberen, maar ik kan je een temperatuur van ongeveer 16 graden aanraden. Dit is over het algemeen de beste temperatuur om te slapen.

9. Mediteren

Mediteren is een goed idee om je hoofd leeg te maken. Wanneer je niet kunt slapen is het dus prima om gebruik te maken van deze techniek.

Hoe je dit doet? Nou, ga in bed liggen en sluit je ogen. Probeer aan helemaal niks te denken ook niet aan het feit dat je nergens aan mag denken. Dit is in het begin erg lastig, maar na verloop van tijd wordt je hier steeds beter in! Probeer het eens uit zou ik zeggen.

Met deze methode kom je DIRECT van je slapeloosheid af

Perfect Slapen in 7 Stappen directbeterslapen.nlAls je nooit meer last wil hebben van slapeloosheid en je huidige slapeloosheid wilt oplossen, dan is de methode ‘Perfect Slapen in 7 Stappen’ absoluut iets voor jou. Met deze methode weet ik zeker dat je voor eens en voor altijd af rekent met slaapproblemen. Hij heeft overigens al duizenden mensen een goede nachtrust bezorgd en bovendien, voor lezers van DirectBeterSlapen.nl krijg je nu tijdelijk 50% korting. Kijk en oordeel zelf.. 🙂

Geef mij NU toegang tot deze methode!
Dit vind je misschien ook interessant
van een jetlag afkomen doe je met deze gratis tips
Een jetlag na een lange reis? Nu niet meer! (GRATIS tips)
voeding tegen slapeloosheid
Welke voeding je moet eten bij slapeloosheid: Probeer dit eens! (aanrader)

Laat je reactie achter

Jouw reactie*

Your Name*
Your Webpage